CmK3 (2021-2024)

We werken deze CmK periode vanuit ons vierjaren plan en jaarlijkse activiteitenplannen. Jaarlijks delen we actuele informatie rondom de inhoudelijke en financiële status. Zo houden we zicht op de resultaten en de verwachtingen voor de (nabije) toekomst en spelen we efficiënt in op nieuwe ontwikkelingen. Dat doen we aan de hand van zes speerpunten.

Cmk3 Deelnemers

Naast het inzetten op borgen en versterken van goed cultuuronderwijs is het vergroten van het bereik en stimuleren van gelijke kansen een belangrijk speerpunt van CmK3. In de periode 2021-2024 is Plein C penvoerder voor CmK projecten die uit 26 Noord-Hollandse gemeenten bestaan. Met onderstaande 15 CmK projectleiders en cultuurcoördinatoren werken wij samen:

Beverwijk: Centrum voor de Kunsten Beverwijk | Debora Vollebregt
Castricum: SKV Toonbeeld | Marlies van Winkel
Den Helder: Centrum voor Kunsteducatie Triade | Tanja de Jonge
Dijk & Waard: Cool kunst en cultuur | Marijke Besseling
Gooise Meren: Rijksmuseum Muiderslot | Esmee Hickendorff
Heemskerk: Cultuurhuis Heemskerk | Saskia Vroom
Heiloo: Muziek- en Dansschool Heiloo | Marlies van Winkel
Hollands Kroon: Centrum voor Kunsteducatie Triade | Francoise Kooistra
Laren en Blaricum: Singer Laren | Esmee Hickendorff
Purmerend: Cultuurhuis Wherelant | Anouk Diepenbroek
Schagen: Triade - Centrum voor Kunsteducatie | Marjo Berendsen
Texel: Artex Kunstenschool | Maurice van Meijel
Velsen: Stichting Kunstform | Annelies Kwaak
Waterland: Muziekschool Waterland | Anouk Diepenbroek
West-Friesland: De Blauwe Schuit | Mascha Rood

Gemeenten met meer dan 90.000 inwoners kunnen er ook voor kiezen om zelfstandig deel te nemen. In Noord-Holland is dit het geval voor Amsterdam (Mocca), Amstelveen (Platform C), Hilversum (Proloog), Haarlem (Hart), Zaanstad (Fluxus), Alkmaar (ABCHuis) en Haarlemmermeer (C.). Een aantal Noord-Hollandse gemeenten sluit met het programma CmK aan bij deze steden.

Cmk3 Nieuw

Samenwerking

Samenwerking blijft een sleutelwoord om cultuureducatie op scholen te borgen. De kracht van CmK Noord-Holland is dat binnen de culturele instellingen de projectleider werkt in het eigen gebied dat hij of zij door en door kent. Dit maakt het versterken van het lokale cultuuronderwijs van binnenuit mogelijk.

De projectleiders betrekken daar de culturele omgeving van de scholen bij, zodat er een sterk regionaal netwerk ontstaat. Mede dankzij de afgelopen 8 jaar CmK kan er voortgebouwd worden op ervaring en eerder opgedane kennis. Kennis die reikt van het ontwikkelen van 21e-eeuwse vaardigheden tot aan het verbreden van de horizon, door misschien wel een eerste kennismaking met kunst en cultuur.

Ontvang het laatste nieuws over cultuur en onderwijs