Voor wie is dit stappenplan?
Dit stappenplan is bedoeld voor projectleiders en scholen die EVI gaan gebruiken. Vanuit Plein C is er
per gemeente een projectleider werkzaam die jouw contactpersoon voor cultuureducatie is. Weet je
niet wie jouw projectleider is? Hier vind je het overzicht.
STAP 1: Aanmelden nieuwe school
Geef bij je projectleider aan dat je EVI wil inzetten op jouw school. Gegevens die de projectleider
nodig heeft om een nieuwe school aan te melden bij Plein C zijn:
- Bevoegd gezag nummer school (het nummer van de bovenschoolse stichting)
- Vestigingsnummer (dat is NIET hetzelfde als het BRIN-nummer)
- Gemeentenaam
- Contact e-mailadres
Vervolgens verzamelt de projectleider deze gegevens van alle nieuwe scholen uit het gebied en levert deze in bij Plein C.
STAP 2: Account maken of registreren
Log je voor het eerst in?
Je ontvangt op het contact e-mailadres dat je bij stap 1 hebt doorgegeven een e-mail van Portaal EVI 3.0. Let op: deze e-mail kan mogelijk in de spam-box terechtkomen. Via de knop ‘account aanmaken’ in de e-mail maak je een eigen account aan. Daarbij gebruik je het e-mailadres als gebruikersnaam en kiest zelf een wachtwoord. Vervolgens klik je nogmaals op ‘account aanmaken’. Sla het e-mailadres en het wachtwoord goed op. Hiermee kan je als school ook later nog in je account.
Heb je al eens eerder ingelogd?
Ga dan zelf, of na een herinneringse-mail naar https://portaal.evi3.nl en kies voor de log-in-button. Meld je aan met het contact e-mailadres (zie stap 1, dit is het bij EVI bekende e-mailadres) en je wachtwoord dat je zelf hebt aangemaakt.
STAP 3: Inloggen
Omdat EVI een goed uitgangspunt is voor een gesprek over cultuureducatie op jouw school raden we je aan om het samen met de projectleider in te vullen. Zorg dat je één week voor de afspraak met de projectleider al hebt gecontroleerd dat het inloggen lukt.
Lukt het niet om in te loggen?
Controleer eerst of het e-mailadres waar je mee wilt inloggen overeenkomt met het e-mailadres dat de projectleider heeft doorgegeven als contact e-mailadres. Lukt het nog niet, of is het e-mailadres gewijzigd? Stuur dan een e-mail naar evi@pleinc.nl met daarin het gewenste e-mailadres dat je aan de school wilt koppelen.
STAP 4: Invullen van Evi
Heb je een cultuurbeleidsplan? Zo ja, pak hem er bij als je EVI gaat invullen. Heb je dit plan niet, geen enkel probleem. Als je halverwege pauze houdt tijdens het invullen, worden de gegevens automatisch opgeslagen. In deze vernieuwde versie van EVI hoeft de vragenlijst maar één keer per school ingevuld ('ondertekend') te worden. Het is handig als bijvoorbeeld de ICC’er, directeur en eventueel de projectleider dit samen doen.
Tijdens het invullen zie je bovenaan de pagina in een paarse balk hoe ver je bent. Aan het einde van de lijst toont het systeem alvast de eerste bevindingen en het bijbehorende scenario op basis van de gegevens antwoorden. Je krijgt dan ook de mogelijkheid hierop te reageren.
Tot slot vraagt het systeem om het e-mailadres van de projectleider in te vullen. Dit is belangrijk, omdat de resultaten dan direct naar hem of haar worden gemaild. Plein C stuurt geen dossiers na. Na het klikken op 'versturen’ kan de school het dossier direct downloaden.
STAP 5: Dossier uitdraaien en resultaten delen
Het dossier blijft ook beschikbaar via het platform (zie stap 3). Het is dus ook mogelijk achteraf alsnog het dossier naar de projectleider door te sturen.
Vragen?
Heb je aan de hand van bovenstaand stappenplan vragen? Neem dan contact op met Plein C door een e-mail te sturen naar evi@pleinc.nl