Een plan en dan?

Als projectleider of cultuurcoach werk je regelmatig met scholen die een plan hebben opgesteld, maar nog niet vanúít dit plan werken.

Lees hieronder verder of klik door naar:

Hoe werk je vanuit een plan?
Als projectleider of cultuurcoach werk je met scholen die een plan hebben opgesteld of van plan zijn een van de leerkrachten de ICC-training te laten volgen. Wanneer er eenmaal een plan ligt, is het zaak om vanuit het plan te gaan werken en te markeren – en niet te vergeten te vieren – wanneer er stappen zijn gezet.

Vanzelfsprekend is het belangrijk dat het cultuurplan op school werkelijkheid wordt en dat de kinderen de vruchten plukken van goed cultuuronderwijs.  

Plein C biedt verschillende mogelijkheden om dit implementeren van het cultuurplan mogelijk te maken. De ICC training wordt uitgebreid met een ICC Follow up waarbij de implementatie van het plan centraal staat. Ook voor  ICC ’ers die langer geleden de training hebben gedaan. Klik hier om te zien wanneer de eerstvolgende ICC folow-up wordt verzorgd en om in te schrijven.

Default Transparent

Met de documenten die te vinden zijn via onderstaande links, kun je een ICC’er en school een stap verder brengen in het waarmaken van het cultuurplan.

  1. Placemats 2: aan de slag met het cultuurplan
  2. Hoe maak je een begroting voor cultuuronderwijs?
  3. Format begroting in Excel (gemakkelijk in te vullen)
  4. Hoe zijn de financiën voor cultuuronderwijs geregeld? – Handout met overzicht
  5. Evalueren: wat zie je bij de leerlingen gebeuren?
  6. inspirerende praktijkvoorbeelden