EVI stappenplan

EVI is een monitoring tool waarmee basisscholen op eenvoudige wijze cultuuronderwijs inzichtelijk kunnen maken. Scholen die met EVI werken bouwen een eigen dossier op waardoor de ontwikkeling en borging van cultuuronderwijs zichtbaar wordt. Een rapportage geeft de projectleiders en penvoerders daarnaast inzicht in de stand van zaken van cultuureducatie voor Noord-Holland. Het is doorgaans mogelijk EVI in te vullen tussen 1 maart en 1 juli.

Voor wie is dit stappenplan?
Dit stappenplan is bedoeld voor projectleiders en scholen die EVI gaan gebruiken. Vanuit Plein C is er
per gemeente een projectleider werkzaam die jouw contactpersoon voor cultuureducatie is. Weet je
niet wie jouw projectleider is? Hier vind je het overzicht.

STAP 1: Aanmelden nieuwe school 
Geef bij je projectleider aan dat je EVI wil inzetten op jouw school. Gegevens die de projectleider
nodig heeft om een nieuwe school aan te melden bij Plein C zijn:

  • Bevoegd gezag nummer school (het nummer van de bovenschoolse stichting)
  • Vestigingsnummer (dat is NIET hetzelfde als het BRIN-nummer)
  • Gemeentenaam
  • Contact e-mailadres

Vervolgens verzamelt de projectleider deze gegevens van alle nieuwe scholen uit het gebied en levert deze in bij Plein C in een Excel document.

STAP 2: Account maken of registreren
Log je voor het eerst in?
Vanaf 1 maart t/m 30 juni is EVI opengesteld, dan kun je EVI dus invullen. Rond 1 maart ontvang je op het contact e-mailadres dat je bij stap 1 hebt doorgegeven een e-mail van LKCA Evi met daarin de registratielink. Klik op die link en maak voor jezelf een wachtwoord aan. Sla deze goed op. Deze heb je nodig om tussen 1 maart en 30 juni in te loggen.

Heb je al eens eerder ingelogd?
Vanaf 1 maart t/m 30 juni is EVI weer opengesteld, dan kun je EVI dus invullen. Ga ná 1 maart naar www.evi2.nl en kies voor de log-in-button. Meld je aan met het contact e-mailadres (zie stap 1, dit is het bij EVI bekende e-mailadres) en je wachtwoord dat je zelf hebt aangemaakt.

STAP 3: Inloggen
Omdat EVI een goed uitgangspunt is voor een gesprek over cultuureducatie op jouw school raden we
je aan om het samen met de projectleider in te vullen. Zorg dat je één week voor de afspraak met de
projectleider al hebt gecontroleerd dat het inloggen lukt.

Lukt het niet om in te loggen?
Controleer eerst of het e-mailadres waar je mee wilt inloggen overeenkomt met het e-mailadres dat
de projectleider heeft doorgegeven als contact e-mailadres. Lukt het nog niet, of is het e-mailadres
gewijzigd? Stuur dan een e-mail naar evi@pleinc.nl met daarin het gewenste e-mailadres dat je aan
de school wilt koppelen.

STAP 4: Invullen van Evi
Heb je een cultuurbeleidsplan? Zo ja, pak hem er bij als je EVI gaat invullen. Heb je dit plan niet, geen enkel probleem. Denk eraan om na het invullen van de EVI vragen te ondertekenen met twee personen. Doe je dit niet voor het sluiten van EVI op 30 juni, dan vervallen helaas de ingevulde gegevens. Als je halverwege pauze houdt tijdens het invullen, worden de gegevens automatisch opgeslagen tot 30 juni. In de e-mail en in het EVI-formulier staat dat zowel de ICC’er als de directeur moeten ondertekenen, lukt dit niet om de directeur te laten tekenen, vraag dan een collega. Het belangrijkste is dat er twee namen onder staan.

STAP 5: Rapport uitdraaien
Log in op je EVI account en scroll naar beneden. Bij ‘eerder ingevulde vragenlijsten’ kun je op de
downloadknop drukken en vervolgens opslaan en uitprinten.

STAP 6: Resultaten delen
Wil je het rapport delen met iemand anders? Delen mag, maar is zeker niet verplicht. Uiteraard kun je de gedownloade versie versturen (zie stap 5), of je kunt naar de speciale delen-met knop. Dat doe je zo: Log in op je Evi-account en scroll naar beneden bij ‘eerder ingevulde vragenlijsten', klik op ‘bekijk resultaten’ en klik vervolgens op de deel-link.

Vragen?
Heb je aan de hand van bovenstaand stappenplan vragen? Neem dan contact op met Plein C door
een e-mail te sturen naar evi@pleinc.nl